Wystawa, to sztuka marketingu.
Co po pierwsze, kojarzy się ze sklepami odzieżowymi. I tymi mniej znanymi i z tymi bardziej ogólnoświatowymi czy ogólnopolskimi. No to proste – sprzedają ubrania, prawda? Oczywiście racja, ale, chyba każdy przyzna, że nieodzownym widokiem w każdej galerii handlowej, oprócz tłumów ludzi, są manekiny całopostaciowe w witrynach sklepów, prezentujące towar na sprzedaż, czy to na nieszczęście kupujących, tylko na wystawę. Ten wspólny punkt sklepów odzieżowych i atrybut galerii jest jak się okazuje świetnym haczykiem na klientów. Jak? Na początek… ostatnio mamy do czynienia z zauważalnym trendem wzrostowym przychodzenia do galerii tylko po to, aby przyjść. Nieprawda?
Ludzie wybierają się, nawet całymi rodzinami do galerii tylko po to, aby pooglądać wystawy. A co gdyby na tych wystawach nic nie było? Co, gdyby zabrakło tego ważnego elementu, jakim jest manekin całopostaciowy nadal by przychodzili? Możliwe, ale raczej byliby to ludzie, którzy to już wchodzą do upatrzonego ( i zapewne nie twojego ) sklepu i przebierają w towarze. Raczej dla całej reszty sprzedających nie jest to dobra perspektywa. No tak, ale jeśli ktoś przychodzi tylko po patrzeć na wystawy a nie wchodzi do sklepu i nie kupuje to co to za pożytek z takiego obserwatora? Nie tak szybko, bo załóżmy, że ktoś zainteresował się twoją wystawą. I ma dwie opcje, albo wejdzie albo nie wejdzie. A jeśli wejdzie, to masz dwie opcje, albo coś kupi albo nie kupi.
Wydaje się, że to mała szansa, ale zapewniam, że efekty są znacznie większe niż oczekiwania. Poza tym taka wystawa jest najlepszym sposobem walki o klienta z konkurencją. Jeżeli twoja wystawa będzie bardziej interesująca, to masz większe szanse, że uda Ci się przyciągnąć go do twojego sklepu i aby wydał swoje pieniądze w twoim sklepie. A więc widzisz, że najważniejsze jest to, aby przyciągnąć klienta ciekawą wystawą. A jak takową zrobić? Manekiny całopostawciowe, choć same nie budzą wielkich emocji, to jeśli dobrze je wyeksponujesz, w ciekawy sposób przedstawisz na nich stylizację, a dodatkowo dorzucisz jakieś ciekawe tło czy coś w tym stylu, to twoja wystawa robi się bardzo ciekawa, i przykuwająca uwagę.
Więc choć sam manekin wydaje się tylko drobnym elementem w całej wystawie, to jeśli zbierzesz trochę takich małych, ale za to dobrych i pasujących elementów, to zdobędziesz bardzo skuteczną broń, pułapkę na klienta. I choć może tak to opisuję, że brzmi to, jak plan na jakąś bitwę, ale sam zauważysz, że jeśli zastosujesz się do tych rad, to odczujesz przypływa klientów.